Opis obiektu noclegowego
Atrakcyjny opis punktu noclegowego to podstawowe zadanie właściciela. Musisz pamiętać, że to na podstawie opisu Twojego obiektu jak również zamieszczonych zdjęć potencjalny klient wybierze najciekawszą dla siebie ofertę. Musisz więc zrobić wszystko, by wybrał właśnie Twoją. Dlatego atrakcyjny opis ma kluczowe znaczenie w procesie promocji noclegu. Trafny i zachęcający opis oferty noclegowej powinien zawierać najważniejsze informacje na temat Twojego obiektu. Pamiętaj jednak, że przygotowując opis musisz spojrzeć na niego z perspektywy potencjalnego klienta, który przygotowuje się do urlopu. Wybierając odpowiedni nocleg będzie potrzebował informacji dotyczących standardu noclegu, ilości i wielkości pokoi, ilości miejsc noclegowych, wyposażenia, kwestii parkingu czy garażu dla samochodu, którym przyjedzie. Nie bez znaczenia będzie również krótki opis punktów gastronomicznych oferujących wyżywienie bądź możliwość, skorzystania z opcji wyżywienia w obiekcie. Ważny jest również wykaz atrakcji turystycznych w okolicy. Informacje te nie mogą jednak być zbyt obszerne i przeważać nad opisem samego obiektu noclegowego.
Jak przygotować dobry opis obiektu noclegowego?
Nazwa
Zacznij od właściwej nazwy obiektu. Powinna być atrakcyjna i wyróżniająca Twój obiekt ,jak również zawierać podstawowe informacje o rodzaju noclegu. Np. Nazwa „U Bronka” w porównaniu z „Agroturystyka nad Tanwią u Bronka” może zostać uznana za mniej ciekawą.
Opis punktu noclegowego
Opis powinien być autentyczny i unikatowy. Istotny dla pozycjonowania ofert w wyszukiwarce google jest fakt by nie był publikowany w innych miejscach. W zauważalny sposób obniża to skuteczność pozycjonowania. Dlatego warto przygotować nowy opis oferty dla portalu odkrywajroztocze.pl. Opisz swój obiekt możliwie dokładnie ale bez niepotrzebnych detali. Tak by jego długość nie zniechęciła potencjalnego klienta do czytania go w całości. Zawrzyj najważniejsze informacje na temat standardu, wielkości pokoi, wyposażenia. Pamiętaj o tym by język i forma były możliwie proste i zrozumiałe. Zawrzyj wszystkie kluczowe informacje. Pamiętaj o sprawdzeniu poprawności opisu Twojej oferty. Błędy będą postrzegane jako brak profesjonalizmu, co może zniechęcić niektórych już na etapie zapoznawania się z ofertą. Opisz co wyróżnia Twój obiekt na tle konkurencji. Czasem jest to wyjątkowy charakter Twojego noclegu, czasem ciekawa lokalizacja w pobliżu najciekawszyh atrakcji turystycznych bądź cudowny widok zza okna. Przygotowując opis obiektu pamiętaj o przygotowaniu go w oparciu o odpowiednią grupę docelową, która jest dla Ciebie najbardziej atrakcyjna. Jeżeli Twój obiekt jest przystosowany dla rodzin z dziećmi koniecznie opisz to przygotowując informację na stronę. Wspomnij np. o placu zabaw, grach planszowych do dyspozycji, ogrodzonej posesji, lodziarni w okolicy itp. Będzie to bardzo ważne dla rodziców planujących urlop z dziećmi. Pamiętaj, że są osoby, które wręcz unikają hoteli czy pensjonatów gdzie natknąć można się na rodziny z głośno bawiącym się dziećmi. Do Ciebie należy decyzja do kogo chcesz skierować swoją ofertę. Podobnie rzecz ma się w kwestii pobytu ze zwierzętami. Są klienci, którzy na każdy urlop wybierają się ze swoim czworonogiem. Są oni w stanie zapłacić wyższe koszty za możliwość pobytu z pupilem. Bywają również ci, którzy chociażby z powodu alergii absolutnie unikają tego typu obiektów. Coraz większa grupa turystów zwraca uwagę na kwestię ekologii i preferują obiekty, które bazują na odnawialnych źródłach energii, prowadzą segregację odpadów, zadospodarowują wody opadowe itp. Jeśli tego typu rozwiązania zastosowałeś w swoim obiekcie koniecznie o tym napisz.
Noclegi z możliwością pracy zdalnej
Pandemia Covid-19 zmieniła świat. Zmiany te dotknęły róznież branży turystycznej. Wielu pracowników firm musiło opuścić biura i rozpcząć pracę z domu. Jest to spory potencjał do zagospodarowania dla branży noclegowej. W myśl hasła work&travel wielu przedstawicieli zawodów, w których praca zdalna nie stanowi problemu decyduje się na tzw. urlop bez konieczności przerwy w pracy. Niezbędny jest do tego obiekt noclegowy, który umożliwia niezakłóconą pracę zdalną. Jeśli Twój obiekt posiada stały dostęp do szybkiego internetu, nie ma tam problemów z zasięgiem, sieć wifi jest mocna i stabilna, a w wybranych pokojach jest biurko i wygodne krzesło do pracy wspomnij o tym w opisie Swojego punktu.
Zdjęcia obiektu noclegowego.
Właściwa relacja fotograficzna ma kluczowy wpływ na wybór oferty przez klienta. Przygotowując zdjęcia obiektu pamiętaj, że muszą być atrakcyjne i zachęcić klienta do wybrania właśnie Twojego noclegu. Konkurencja na rynku noclegów na Roztoczu jest bardzo duża. Dynamicznie przybywa nowych ofert. Są to często obiekty nowe, wykończone w bardzo wysokim standardzie. Atrakcyjne fotografie sprawiają, że obiekty te wydają się być jeszcze bardziej komfortowe i przestronne niż w rzeczywistości. Pamiętaj o tym, iż klient często „kupuje oczami”. Jeden obiekt przedstawiony na podstawie profesjonalnej fotorelacji z użyciem odpowiednich filtrów i kadrowania i przedstawione przy pomocy nieaktualnych starych zdjęć ,czasem sprzed przeprowadzonego, remontu może okazać w oczach turysty dwoma różnymi noclegami, które dzieli kilka klas cenowych. Pamiętaj, że sezon turystyczny na Roztoczu trwa cały rok. Jeżeli posiadasz obiekt noclegowy dostępny dla turystów o każdej porze roku powinieneś posiadać w swoim portfolio fotografie pokazujące, że pobyt w Twoim obiekcie noclegowym jest atrakcyjny o każdej porze roku. Otulonych śniegiem domek, drewno palące się w kominku, zdjęcie z jesiennego ogniska czy zmarznięty, ale uśmiechnięty narciarz przekonają potencjalnych klientów, że warto przyjechać na Roztocze nie tylko latem.
Nowoczesne metody wizualizacji obiektu.
Pozycjonowanie obiektu na stronie odkrywajroztocze.pl daje Ci możliwość wizualizacji Twojego obiektu z użyciem najnowocześniejszej technologii tzn. zdjęcia 360stopni, wirtualny spacer czy fotografie z drona. Zdjęcia w technologii 360 stopni. Ta nowatorska metoda angażuje potencjalnego klienta do interakcji. Zapoznając się z Twoją ofertą sam decyduje która część pokoju najbardziej go interesuje. Rzut oka na zdjęcia VR daje mu możliwość obejrzenia pokoju, łazienki, kuchni czy salonu z każdej perspektywy. Wybierając ofertę pozycjonowania obiektu noclegowego na stronie otrzymasz 3 bezpłatne ujęcia twojego obiektu z drona. Zdjęcia z drona to ciekawa alternatywa dla zdjęć robionych z poziomu gruntu. Pozostałe elementy krajobrazu usytuowane blisko obiektu sprawiają, że niemożliwe jest ujęcie, które w całości prezentuje jego atrakcyjny wygląd lub położenie. Fotografia wykonana z odpowiedniego dystansu na właściwej wysokości sprawia że Twój domek, pensjonat czy hotel będzie prezentował się naprawdę atrakcyjnie.
Aktualne Informacje
Nie zapomnij o uaktualnianiu swojego opisu. Algorytmy wyszukiwarek internetowych zauważą każdy ruch na Twojej stronie. Jeżeli przeprowadziłeś remont, przygotowałeś dodatkowe atrakcje w postaci placu zabaw, wiaty na rowery napisz o tym w opisie. Nie zapomnij również o aktualizacji zdjęć.